Tübitak, Haberleri Yalanladı…

02 Nisan 2009 Perşembe, 11:53
Tübitak, Haberleri Yalanladı…

TüBıTAK’tan yapılan açıklamada, akademik dergilerinin editörleri ve görevlendirilmeleri ile ilgili olarak yapılan haberlerin gerçeği yansıtmadığı ifade edildi.
 
 
TüBıTAK’ın internet sitesinde, bazı medya kuruluşlarında TüBıTAK akademik dergilerinin editörleri ve görevlendirilmeleri ile ilgili olarak yapılan haberlerle ilgili bir kamuoyu duyurusu yayımlandı.
 
 
TüBıTAK Akademik Yayınlar Müdürlüğü’nün faaliyetleri arasında 1976’dan beri akademik dergi yayınının bulunduğunun ifade edildiği duyuruda, 1989’a kadar bir derginin, 1989’dan itibaren de bilimsel alanlarına göre ayrı ayrı dergilerin yayınlanmaya başladığı anlatıldı.
 
 
TüBıTAK tarafından halen 12 akademik derginin yayınlandığı, bu dergilerin içeriklerinin farklı dönemlerde farklı şekilde isimlendirilen yardımcı editör, editör veya baş editörler tarafından hazırlandığı ve dergilerin 9’unun uluslararası indeksler (Science Citation Index, SCI Expanded) tarafından tarandığının bildirildiği duyuruda, şu ifadelere yer verildi:
 
 
”Dergi editörlüğü, kurum kadrolarına yapılan bir atama değildir. Tüm uluslararası bilimsel dergiler ve diğer yayınlarda olduğu gibi süresiz değil, belirli sürelerde yapılan görevlerdir.
 
 
Editörler, kurum dışından ve uluslararası indekslerce taranan dergilerde çok sayıda yayınları olan, alanında uzman olan bilim insanları arasından ilgili mevzuat doğrultusunda, TüBıTAK Başkanı tarafından görevlendirilmektedir.
 
 
1976 yılından günümüze kadar, dergilerde görev yapmış olan editörlerin görev süreleri minimum 1 yıl olup, bu süre, editörün etkinlik ve verimliliğine göre ortalama 6,5 yıldır.
 
 
Medyada yer alan haberlerde adı geçen editörlerimizin görev süreleriyle ilgili olarak yapılan uygulama doğal süreçleri içinde gerçekleşmiştir.” 

You must be logged in to post a comment Login

Yorum yazın...

Wordpress Haber Teması Tasarım ve Programlama: Seçkin Talanöz